دل نوشته های یک سرگشته

از من سرگشته هرگز شرح عشقم را مپرس*************این چه حاصل، قصه رنج آوری ماند به جا

**** امام هادی علیه السلام می فرمایند **** اَلنّاسُ فِى الدُّنيا بِالاَْموالِ وَ فِى الآخِرَةِ بِالاَْعمالِ اعتبار مردم در دنيا به مال است و در آخرت به عمل. (بحارالأنوار، ج 78، ص 368، ح3) **** التواضع أن تعطی الناس ما تحب أن تعطاه فروتنی در آن است كه با مردم چنان كنی كه دوست داری با تو چنان باشند . (المحجة البیضاء ، ج 5 ، ص 225 ) **** العقوق یعقب القلة و یؤدی الی الذلة نارضایتی پدر و مادر ، كم توانی را به دنبال دارد و آدمی را به ذلت می كشاند . (مسند الامام الهادی ، ص 303 ) **** من كان علی بینة من ربه هانت علیه مصائب الدنیا و لو قرض و نشر هر كه بر طریق خداپرستی محكم و استوار باشد، مصائب دنیا بر وی سبك آید، گر چه تكه تكه شود. (تحف العقول ، ص 511) **** لو سلك الناس وادیا شعبا لسلكت وادی رجل عبد الله وحده خالصا اگر همه مردم مسیری را انتخاب كنند و در آن گام نهند ، من به راه كسی كه تنها خدا را خالصانه می پرستد خواهم رفت . (بحار الانوار ، ج 78 ، ص 245) ****

مابیشماریم!

 

ما بیشماریم!

 

 

جنبش سبز

آخرین گزارش های خبرنگاران بولتن نیوز، از برخی نقاط شهر تهران نشان می دهد که مردم انقلابی و مومن و خداجوی در برخی نقاط تهران،  به صورت خود جوش علیه فتنه گران تجمعاتی را شکل داده اند و به مقابله با موج فتنه گران پرداخته اند.

به  گزارش خبرنگار بولتن نیوز، در برخی از محلات تهران، مردم علیه سران فتنه شعار می دهند و خواستار برخورد با موسوی و کروبی و سایر عوامل فتنه هستند.

کسانی که با ظاهر زننده و قبیح با عنوان روز ولن تاین(روز عشق) در معابر شهر حاضر شده بودند باعث انزجار و اعتراض مردم مواجه شدند . این افراد که با ماشین های لوکس و گران قیمت در خیابان های شهر حاضر شده بودند باعث اعتراض خانواده ها شده  و مردم به مقابله با تجمعات غیر قانونی آنها پرداختند.

شکل گیری تجمعات خودجوش در معابر گوناگون در اعتراض به حریم شکنی های فتنه گران کاملا مشهود است و مردم در گوشه و کنار شهر، به صورت خودجوش با عوامل فتنه و اغتشاش گران برخورد می کنند.

تعداد زیادی از عوامل فتنه در خیابان های تهران، توسط حرکت های خودجوش مردم عقب رانده شده و مقابله با آنها ادامه دارد . به شکلی که این افراد نتوانند اقدامی علیه نظم و امنیت شهر انجام دهند.

مردم در خیابان های حاشیه فاطمی، ولی عصر، انقلاب، آزادی  به برخورد با فتنه گران و اغتشاش گران پرداختند و  نقشه پلید فتنه گران و عوامل خودسر را برهم زدند.

شهروندان تهران همراه با خانواده های خود به صورت دسته جمعی در صحنه حاضر شده و  با جمع شدن و اعلام همبستگی با  نیروهای وفادار به انقلاب و نظام و سردادن شعار در حمایت از امام  و ولایت فقیه و نظام،  از اقدام فتنه گران بیزاری جستند.

فتنه گران که شاهد حضور و تجمع هزاران نفر از امت خداجوی هستند به تدریج به عقب رانده شدند و  خیابان های اصلی شهر را ترک کردند.

گزارش خبرنگار ما حاکیست که مردم در محله های سکونت و کار خود مانع حضور فتنه گران شده  و به آنها اجازه اغتشاش نمی دهندو به مقابله با آنها پرداخته و  عوامل خودسر مجبور به ترک خیابان ها شدند.

باوجود  تلاش مذبوحانه دشمنان ملت و شانتاژ و جنجال های رسانه ای متعددی که رسانه های وابسته به بیگانه برای راهپیمایی امروز به راه انداختند، مشکلی خاصی در تهران گزارش نشده و اوضاع تهران در وضعیت عادی و معمولی به سر می برد.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، بر خلاف تبلیغات سنگین رسانه های بیگانه و گروهک های ضدانقلاب، تا این لحظه از سوی عوامل فتنه تنها دو تجمع چند صد نفری در محدوده میدان امام حسین(ع) و چهار راه ولیعصر(عج) و چند تجمع پراکنده 10 تا 20 نفری در برخی نقاط شهر از جمله فلکه صادقیه و... شکل گرفته که بلافاصله با تدبیر مامورین انتظامی متفرق شدند.

بنابر این گزارش، با وجود اینکه شبکه بی بی سی فارسی، هر روز از ساعت 17 پخش برنامه های خود را آغاز می کرد، امروز از ساعت 15 فعالیت خود را آغاز کرد و با پخش تصاویری آرشیوی از اتفاقات سال گذشته تحریک مردم را برای حضور در خیابان کلید زد.

با این تفاسیر اما شبکه بی بی سی باز هم رو دست خورد و ساعت 4 بعد از ظهر امروز 25 بهمن در حالی که مجری تلویزیون بی بی سی فارسی می گفت که هم اکنون با یک شاهد عینی در تظاهرات تهران صحبت می کنیم، از شاهد عینی پرسید که اوضاع به چه صورت هست؟ شاهد عینی هم جواب داد که من حرف نمی زنم شما فقط شعار جمعیت رو گوش کنید.

 شعار جمعیت این بود: «بی بی سی حیا کن مملکتو رها کن» که مجری متوجه نشد و دوباره پرسید که شما الان دقیقا کجا هستید و چقدر جمعیت اونجاست که دوباره شاهد عینی گفت: صدای جمعیت رو گوش کن.

از سویی اما دقایقی قبل چند ده نفر از اغتشاش‌گران با تجمع در خیابان شهید حبیب اللهی تهران برای لحظاتی در صدد ایجاد آشوب برآمدند که موفق نشدند.

از سوی دیگر شتاب زدگی دو بال رسانه ای پشتیبان اغتشاشگران موجب تناقض گویی آنان شد، به گونه ای که در حالی شبکه العربیه در یک خبرسازی دروغ از حضور رهنورد و موسوی در میان اغتشاشگران خبر داد که بی بی سی مدعی شد آنها در حصر خانگی هستند. 

****************************
اخبار تکمیلی:



به گزارش «تابناک»، بی بی سی لحظاتی قبل با اعتراف به شکل گیری تجمعات پراکنده در تهران، عملا به شکست ضدانقلاب و فتنه‌گران برای ایجاد راهپیمایی در تهران اعتراف کرد و اعلام کرد: بنا بر اخبار واصله تا این لحظه تنها در 3 نقطه تجمع لحظه‌ای چند ده نفری شکل گرفت.

بنابر این گزارش، پس از شکست فتنه گران در ایجاد راهپیمایی و تجمع، بین ساعت 17 تا 17:30 فاز اغتشاش و آشوب با به آتش کشیدن 2 سطل زباله و پرتاب سنگ به سوی مأموران انتظامی در خیابان جمالزاده شروع شد که با تدبیر مامورین انتظامی آشوبگران متفرق شدند.

همچنین پس از آنکه یوتیوب و بالاترین با پخش تصاویر اغتشاشات مربوط به خرداد 88، در یک رسوایی خبری مدعی شدند این تصاویر مربوط به بهمن 89 است، در ذیل این خبر یکی از کاربران هوادار این جریان در کامنتی نوشت: تهران الان سرد است ولی توی این فیلم مردم همه یک پیراهن تنشان است. این فیلم مال امسال نیست...

از سویی بی بی سی فارسی در برنامه زنده خود در مصاحبه ای با حسین باستانی با اعتراف به تجمعات چند ده نفره نیت شوم خود را عیان کرد و اعلام کرد: این تجمعات گرچه محدود بود ولی چون در تهران اتفاق افتاد برای ما بسیار اهمیت دارد.

گفتنی است، با وجود درخواست فتنه گران از رسانه های خارجی برای پوشش لحظه ای فراخوان 25 بهمن، شبکه های الجزیره، بی بی سی فارسی و عربی، VOA، شبکه عربی الحره متعلق به آمریکا و... به دلیل عدم شکل گیری راهپیمایی و نداشتن سوژه های خبری، به طور محسوسی موضوع 25 بهمن را از اولویت خبری خود خارج نموده و تحولات مصر، تونس و یمن را مورد توجه قرار دادند، ضمن اینکه به دلیل عدم ارزش خبری مسائل امروز، در حال حاضر شبکه های خبری فرانس 24، الجزیره عربی و انگلیسی، حتی در حد زیرنویس هم به اخبار 25 بهمن نمی‌پردازند.

نکته قابل ذکر دیگر اینکه صفحه ویژه تجمع 25 بهمن در «فیس بوک» در حالی که با ادعای حمایت از مردم مصر راه‌ اندازی شده و بنا داشت به این بهانه جمعیت مد نظر خود را به خیابان های تهران بکشاند، تاکنون هیچ مطلبی در حمایت از مردم مصر منتشر نکرده است، ضمن اینکه در تجمعات پراکنده امروز، گرچه ادعا شده بود که برای حمایت از مردم مصر و تونس است، اما هر شعاری سر داده شد جز شعار حمایت از مردم تونس و مصر.

هم اکنون نیز مشاهدات خبرنگاران «تابناک» از نقاط مختلف سطح شهر، حکایت از حضور خودجوش امت حزب الله برای دفع آشوب فتنه گران دارد و راهپیمایی حدود ‏300‏ نفر از مردم از چهار راه ولی عصر(عج) به سمت میدان انقلاب در حال انجام است و وضعیت عادی عبور و مرور البته با ترافیک نسبی در جریان است.

نویسنده : شاهد : ٧:٤٠ ‎ب.ظ ; دوشنبه ٢٥ بهمن ۱۳۸٩
Comments نظرات () لینک دائم

شهدا ما شرمنده ایم ...

شهدا ما شرمنده ایم...

 

 

توی این چند روز به یاد مخالفت هایی که سال گذشته با دفن شهدای گمنام در دانشگاه بوعلی شده بود افتادم،خیلی ها میگفتن مگه دانشگاه قبرستونه!؟ کجای دنیا این کارها رو می کنن،درسته تعداد اون افراد کم بود،اما نیش حرفشون سوزنده بود و بی ادبی خاص خودشون رو داشتند،خوب نیست که بگم اما توی یکی از بحثها یکی از مخالفین وقتی توی جواب دادن وا مونده بود شروع به فحش دادن به شهیدان کرد ،که البته عجیب هم نبود،این هم یه سری از دانشگاه هایی که در اونها بناهای یادبود یا قبور کشته شده های جنگ جهانی وجود داره: 

دانشگاه تورنتو کانادا
عکسهای زیر مربوط هستند به «بنای یادبود سربازان» (Soldiers’ Tower) در دانشگاه تورنتو کانادا که برای زنده نگهداشتن یاد 1185 سرباز ساخته شده که دانشجوی همین دانشگاه بوده اند و جان خود را در  جنگ های جهانی اول و دوم از دست داده اند. (به بزرگی بنا دقت کنید که 143 پا ارتفاع دارد)

هر سال مراسم مهمی برای یادبود این افراد در همین مکان برگزار می شود با نام Remembrance Day at Soldiers' Tower .
عکس آخر مربوط به همین مراسم است که نشان می دهد ریاست این دانشگاه در این مراسم شرکت فعال داشته است.
صفحات بسیار بسیار زیادی از سایت دانشگاه تورنتو به توضیح بنای یادبود سربازان اختصاص دارند که پیشنهاد می کنیم مراجعه کنید. امکاناتی نظیر دسترسی به کتاب هایی در مورد یادبود کشته شدگان جنگ و نیز تورهای مجازی برای تماشای تمام و کمال این برج و امکانات دیگر در اختیار بینندگان قرار دارند.

 - دانشگاه Mississippi در میسیسیپی، آمریکا
بیش از 700 تن از کشته‌شدگان جنگ در این محوطه از دانشگاه دفن شدهاند. نام آن‌هایی که معلوم بوده بر روی یادبودی که در مرکز این گورستان ساخته شده نوشته شده است. تصویر زیر مربوط به یادبود مرکزی این گورستان است.

 War Memorial Hall – دانشگاه Guelph در انتریو، کانادا
این دانشگاه یکی از پنج دانشگاه برتر کاناداست. این بنا در سال 1924 در بزرگداشت کشته شدگان جنگ جهانی اول ساخته شد. بخشی از این بنا کلیسا است. داخل آن، دو لوح برنز مقابل هم قرار دارند که بر یکی از آنها نام 109 نفر از مردانی که از این دانشگاه در جنگ جهانی اول کشته شدند، حک شده و بر دیگری یادی از کشته شدگان جنگ جهانی دوم شده است.

 
نویسنده : شاهد : ۱٢:٢۱ ‎ب.ظ ; چهارشنبه ٢٠ بهمن ۱۳۸٩
Comments نظرات () لینک دائم

تحلیلی بر آخرین تحولات مصر

 

تحولات مصر ،شاید مهمتریم موضوع خبری سایتها و وبلاگها باشد و به همین دلیل تحلیلهای زیادی وجود دارد که شاید اکثر آنها شبیه به یکدیگر هستند و هم متناقض!

اما با فرض گذاریهای ساده میتوان قضایای مصر را تحلیل کرد،مهمترین فرض این است که مبارک رفتنی بوده و هست،هنوز خود مبارک اعلام کناره گیری نکرده،این بدان معناست که هنوز سناریو غرب برای مبارک تکمیل نشده یا حداقال زمانی لازم دارد تا این روند به نفع غرب خاتمه یابد. البته امکان دیگری که وجود دارد که چندان بعید هم بنظر نمیرسد،ممکن است که هنوز بازیگران سابق این نمایش راضی به ترک این ماجرا نیستند،یا کارگردانان با هم اختلاف دارند،مثلا ممکن است غرب با توجه به تجربه بختیار به این نتیجه رسیده باشد که حکومت نظامیان و کودتا  مانند رئیس ستاد مشترک ارتش مصر یا یکی از ژنرال های ارتش مبارک می تواند به نفع منافع آمریکا و اسرائیل باشد و از طرف دیگر اسرائیل و برخی از تحلیلگران وزارت خارجه امریکا به این نتیجه رسیده باشند که وجود یک فرد اطلاعاتی و بدون داشتن لباس نظامی نظیر سلیمان می تواند این ریاست مادام العمر را بدست گیرد.

از طرفی این موضوع که  مبارک هنوز در مصر است یا نه ،کار را پیچیده میکند،چون اگر مبارک رفته باشد،این چند روز فرصت مناسبی برای تحلیلگران آمریکایی و اسرائیلی بوده تا بتوانند سناریو خود را اجرا کنند و فی الواقع ما  درون بازی رسانه ای غرب قرار گرفته ایم.

اسرائیل خواهان حکومت سلیمان است،چون او هم تجربه اطلاعاتی خوبی دارد و از همه اینها مهمتر،او از مبارک اسرائیلی تر است!حکومت های عربی هم خواهان عدم تنش مجدد در مصر هستند ، تا در سایه حکومت دوباره یک دیکتاتور،نظام های رو به زوال خود را نجات دهند.

احتمال حضور یا فرار مبارک به کشور های عربی بیشتر از کشور های اروپایی است،زیرا با تحت تعقیب اعلام کردن مبارک ،آنها برای ژست حقوق بشری خود،مجبور به دستگیری او هستند.

از طرفی کشور عربی که میزبان فرعون مصر است،باید کشوری باشد که تنش زیادی با مردم خود نداشته باشد یا سیستم امنیتی آن تمام صداها را خفه کرده باشند(مانند عربستان)،چون حفظ نظام خود را از کمک به دوست قدیمی خود،اولاتر میدانند(همانطور که آمریکا با شاه ایران رفتار کرد) . کشورهای آمریکای جنوبی که با ایران رابطه صمیمانه ای ندارند،همانند زمان فرار شاه مخلوع ایران میتواند گزینه مناسبی برای فرار مبارک باشد.

البته سوال مهم این است،بعد ار اینکه مبارک رفت،برای قیام مردم مصر چه اتفاقی پیش خواهد آمد،آیا به انقلاب ختم خواهد شد یا خیر!؟

این هم به برخورد مردم مصر و بصیرت آنان بستگی دارد هم به رفتار غرب و اشتباهات تاکتیکی که آنها انجام دهند.در صورت به روی کار آمدن سلیمان،به دلیل کارهای اطلاعاتی و سابقه او،احتمال دستگیری های گسترده و محاکمه فوری سران اعتراضات وجود دارد،یا با حربه های سیاسی-امنیتی اقدام به منحرف کردن خواسته ها و معرفی کردن افراد دسته دوم و احتمالاً دست نشانده،به عنوان سران مردم معترض،اقدام به تغییر نرم سیاسی مورد دلخواه آمریکا دست بزند.

سلیمان ممکن است با پناه بردن به علمایی که درک و بینش سیاسی ندارند و استفاده ار نفوذ عربستان روی علما،دست به رویارویی مردم با مردم کند،که با توجه به مشکلات اقتصادی به وجود آمده برای بخشی از مردم مصر ،از آنان استفاده کرده و نتیجه باخت_باخت را برای قشر های رودرروی مردم مصر رقم بزند.

اما اگر یک فرد درجه دار ارتشی روی کار بیاید،احتمال تجربه آنچه که در شیلی رخ داد وجود دارد،که این رویه منجر به کشتارهای زیاد مردم و سربه نیست کردن رهبران اخوان المسلمین خواهد شد.

اما اگر مردم مصر با هوشمندی و استفاده از خبرنگاران و تصاویر ارسالی از مصر ،جو و خواسته جهانی برای سرنگونی نظام مبارک ورا به غرب تحمیل کند،میتوان به از بین رفتن حکومت و نظام مبارک امیدوار بود.

در صورت ورود ارتش به اعتراضات،این کلیپ ها و تصاویر ارسالی هستند که تبدیل به سلاح مردم مصر خواهد شد و مردم با ایستادن بر خواسته های خود و انتخاب اخوان المسلمین به عنوان رهبر اعتراضات و عدم مذاکره با عوامل دست نشانده،پیروزی انقلاب آنان تحقق خواهد یافت. حضور همه مردم و عدم راضی شدن به وضع موجود میتواند مصر بعد از مبارک را به ایران سال 57 نزدیک کند.

 

 

 

نویسنده : شاهد : ۱۱:٥٠ ‎ق.ظ ; چهارشنبه ٢٠ بهمن ۱۳۸٩
Comments نظرات () لینک دائم

عهدنامه ای که با خون امضا شد

 لشکر 32 انصارالحسین(صلوات الله علیه) که از رزمندگان همدانی تشکیل شده در سال های دفاع مقدس افتخارات بسیاری را به نام خود ثبت کرد. شاخص ترین نیروی این لشکر، شهید علی چیت سازیان بود که فرماندهی اطلاعات و عملیات این یگان را بر عهده داشت و از زبده ترین نیروهای اطلاعات و عملیات در طول سال های جنگ به شمار می رود.

لشکر 32 انصارالحسین(صلوات الله علیه) در عملیات کربلای 4 نیز حاضر بود و در شب چهارم دی ماه سال 1365 ، غواصان این لشکر، به عنوان نیروی خط شکن وارد عمل شدند. گردان غواصان لشکر 32 ، به نام مبارک حضرت جعفر طیار(علیه السلام) خوانده می شد و نیروهای آن در عملیات کربلای 4 ، به علت لو رفتن عملیات و هوشیاری دشمن بعثی ، شهدای بسیاری را تقدیم  آستان اباعبدالله الحسین(صلوات الله علیه) نمود. جمعی از نیروهای این گردان ، چند شب مانده به آغاز عملیات ، اقدام به تنظیم یک شفاعتنامه  نمودند، کاری که آن روزها در برخی یگان ها رایج بود. این شفاعتنامه روی پارچه ای سفید نوشته شده و 25 نفر از غواصان بسیجی آن را با خون خود انگشت زده و امضا کرده اند.

متن این شفاعتنامه به شرح زیر است:

منهم من ینتظر و ما بدلو تبدیلا(سوره احزاب آیه23)

ما امضاکنندگان ذیل در حضور خداوند تبارک و تعالی و انبیاء و اولیاء و ملائکة الله و شهدا با یکدیگر عهد و پیمان می بندیم هرگاه که  فیض عظمای شهادت نصیب هر کدام از ما گردید و خداوند متعال اذن شفاعت داد ، شفاعت دیگر یاران و امضاکنندگان ذیل(منوط به پذیرفتن رسالت خون ما بعد از ما) را نمائیم.

1-عباس نوریان

2-مصطفی تیموری

3-فرهاد ترک

4-حسین رضایی

5-حسین سلیمی

6-ناصرقاضیانی

7-احمد محمودی رئوف

8-محسن نقی زاده

9-عباس عزیزی

10-احمد قرائتی

11-حمید تاجدوزیان

13-آقای نورخدا ساکی

12ـ حسن سهامی

14-حمید ترکمان

15-علی(اکبر)مؤینی

16-تقی گودرزی

17-رضا عسگری

18-پرویز ذبیحی

19-داراب زمانی

20-اکبر بهنامجو

21-علی اکبر درشته(امیر)

22-سید محمد حسن سلیمانی

23-علی رضا نادری

24-شکرالله محمدی

25-حمید حسام

که یاران می روند نوبت به نوبت            خوش آنروزی که نوبت بر من آید

 

نویسنده : شاهد : ٩:٤٢ ‎ب.ظ ; دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸٩
Comments نظرات () لینک دائم

اعدام فرعون مصر،Execution of Hosni Mubarak،إعدام حسنی مبارک

Execution of Hosni Mubarak

Crime: treachery to Islam

إعدام حسنی مبارک

الجریمة : خیانة للإسلام

اعدام حسنی مبارک

جرم : خیانت به اسلام

نویسنده : شاهد : ٧:٤۱ ‎ب.ظ ; چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸٩
Comments نظرات () لینک دائم

فرعون مصر

نویسنده : شاهد : ٧:۱۱ ‎ب.ظ ; چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸٩
Comments نظرات () لینک دائم

حسنی نا مبارک! به روایت تصویر

 

نویسنده : شاهد : ٦:٥٠ ‎ب.ظ ; چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸٩
Comments نظرات () لینک دائم

آخرین اخبار از مصر

تظاهرات بزرگ مردم مصر در روز جمعه

 

مردم مصر در ادامه تظاهرات ضد نظام حسنی مبارک، وعده دادند که روز جمعه تظاهراتی گسترده تر را برای بیرون کردن حسنی مبارک برگزار خواهند کرد.

به گزارش رجانیوز، شبکه العالم از استان البحیره مصر گزارش داد، با وجود اظهارات حسنی مبارک مردم این استان همچنان در خیابان های شهرهای مختلف حضور دارند و خواستار سرنگونی نظام حسنی مبارک هستند.

بر اساس این گزارش مردم استان البحیره تاکید دارند که تا سرنگونی نظام حسنی مبارک به تظاهرات و اعتراضات خود ادامه می دهند.

خبرنگار العالم افزود: بامداد امروز گروهی از مزدوران حزب حاکم تلاش کردند در خیابانهای البحیره با خودروهای خود به حرکت در آمدند و شعارهایی در حمایت از مبارک سر دادند، ولی مردم البحیره در این هنگام همگی یکصدا شعار دادند که ما مبارک را نمی خواهیم.

با وجود این فتنه انگیزی ها مردم همچنان در خیابانها حضور دارند و خواستار سرنگونی مبارک هستند.

خبرنگار العالم در اسیوط هم گزارش داد: مردم اسیوط که از دیروز در خیابانها بودند، تظاهرات را از بامداد امروز آغاز کردند، و خواستار سرنگونی نظام مبارک شدند، و بر ضرورت انحلال مجلس تاکید کردند.

تظاهرکنندگان در اسیوط با تاکید بر مخالفت خود با اظهارات اخیر مبارک، لغو قانون وضعیت فوق العاده را خواستار شدند.

در بیانیه رهبر اخوان المسلمین مصر آمده است که هدف طرح 6 مرحله ای پیشنهادی برای تحقق آزادی ها ، زندگی مسالمت آمیز و دموکراتیک و ساخت آینده ای روش برای همه ملت مصر است.

طرح 6 مرحله ای اخوان المسلمین برای مصر

رهبر گروه اخوان المسلمین مصر با صدور بیانیه ای، هرگونه مذاکره با رژیم " حسنی مبارک" را رد و یک طرح 6 مرحله ای را برای اداره امور این کشور پیشنهاد کرد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم ، " محمد بدیع" نظام کنونی مصر را برای اداره این کشور غیرقانونی و فاقد مشروعیت دانست و گفت که اخوان المسلمین همه اقداماتی را که مبارک از آغاز انتفاضه مردم در 25 فوریه گذشته تاکنون اتخاذ کرده است ، رد می کند.

در بیانیه رهبر اخوان المسلمین مصر آمده است که هدف طرح 6 مرحله ای پیشنهادی برای تحقق آزادی ها ، زندگی مسالمت آمیز و دموکراتیک و ساخت آینده ای روش برای همه ملت مصر است.

رییس دادگاه قانون اساسی امور مصر را برعهده بگیرد

محمد بدیع اولین مرحله این طرح را " کناره گیری مبارک از قدرت و انحلال دو مجلس مشورتی و خلق مصر" اعلام کرده و در مرحله دوم پیشنهاد کرده است که " رییس دادگاه عالی قانون اساسی جایگزین وی شده و امور کشور را بدست گیرد."

مرحله سوم طرح پیشنهادی رهبر اخوان المسلمین حاکی است : حالت فوق العاده باید لغو شود ، فرمان عفو عمومی صادر شود و همه زندانیانی که به دلیل بیان نظرات و مواضع سیاسی خود بازداشت شده اند، آزاد گردند.

محد بدیع ، تشکیل دولت وحدت ملی انتقالی و برگزاری انتخابات پارلمانی آزاد و شفاف تحت نظارت دستگاه قضایی برای تحقق اراده ملت را چهارمین و پنجمین مرحله طرح خود اعلام کرده است.

رهبر گروه اخوان المسلمین در ششمین مرحله طرح خود که پارلمان برآمده از رای ملت، تعدیلات لازم را در قانون اساسی صورت دهد تا زمینه برگزاری آزاد و فراگیر انتخابات ریاست

جمهوری با رای مستقیم مردم مصر فراهم شود.

نویسنده : شاهد : ٥:٥٩ ‎ب.ظ ; چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۸٩
Comments نظرات () لینک دائم

شیخ کروبی،تنها راه موجود برای مبارزه با خفقان رژیم دیکتاتوری آخوندی

بنا به اخبار موثق شیخ مهدی کروبی فعال حقوق بشر و از جمله مبارزین جنبش آزادی بخش میلیونی سبز ایران بر ضد خفقان و تحجر   در یک کنفرانس بین المللی در سخنانی رژیم فعلی را بربادرفته خواندند.

ایشان با اشاره به هدفمندی یارانه ها پیش بینی نمودند چون قیمت آرد گران شده و شرکت های کیک سازی دیگر توان تولید تیتاپ را ندارد،دیگر حکومت نمی تواند مردم را فریب دهد و مردم که به خیال خود در 22 بهمن به آنان کیک و ساندیس می دهند،وقتی به این واقعیت برسند که از کیک و ساندیس خبری نیست ،به جنبش سبز پیوسته و در همان میدان آزادی شعار ساندیس و کیک مجانی حق مسلم ماست را خواهند داد و بعد از دو ساعت یعنی در 32 بهمن انقلاب اسلامی سرنگون خواهد شد.

یکی از خبرنگاران از ایشان پرسید:حضرت ثقه الاسلام،شما اشاره به کمبود کیک نمودید،شاید حکومت با دادن ساندیس نظر مردم را برگرداند،با این مشکل چه کار خواهید کرد!؟

کروبی: اولا ً ببخشید من کلا ً چقدر وقت دارم!؟

(مدیر مراسم،شما تا هفته بعد هم میتوانید صحبت کنید)

کروبی:ببینید نن جون من هم میدونه که ساندیس از آب تهیه شده و چون آب هم یارانه ای شده شرکتهای ساندیس سازی هم کم می آوردند و انقلاب ما شکل خواهد گرفت.

خبرنگار:آقای کروبی شما در تظاهرات های بعد از پیوستن مردم به جنبش سبز شرکت خواهید کرد!؟

کروبی:من خودم رو از همین حالا مجهز کردم،ولی قبل از جواب دادن ببخشید من کلا چقدر وقت دارم!؟

(خنده حضار)

کروبی :من از این لحظه آماده مبارزه هستم:

 

خبرنگار:با آقای احمدی نژاد چه خواهید کرد:

مجبورش می کنم تمام سخنرانی های من رو ببینه و بتونه بدون اینکه بخنده 10 دقیقه ،یکی از سخنرانی های من رو بخونه!

خبرنگار:اصلی ترین مخالف شما در ایران کیست!؟

کروبی:آرای باطله،من کلا با آرای باطله سر جنگ داشتم،در انتخابات سال ٨٨ داشتم از اون جلو میزدم که تقلب شد و اون از من جلوتر اقتاد،اگر من حاکم بشم آرای باطله رو میفرستم بند ٢٠٩ اوین!

(حال حاج آقا با شنیدن آرای باطله خراب شد و جلسه به هم خورد،یکی از نزدیکان حاج آقا که خواست نام او فاش نشود گفت:خبرنگار از عوامل رژیم بوده تا با یاد آوری آرای باطله،حاج آقا رو ترور کنند اما نمیدونن حاج آقا شیره!با آرای باطله نمیتونید ترورش کنید!) 

 

 

 

نویسنده : شاهد : ۱٠:٤٢ ‎ب.ظ ; یکشنبه ۱٠ بهمن ۱۳۸٩
Comments نظرات () لینک دائم

باز این چه شورش است…

 

باز این چه شورش است که در خلق عالم است
باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتماست


باز این چه رستخیز عظیم است کز زمین
بی نفخ صور خاسته تا عرش اعظماست


این صبح تیره باز دمید از کجا کزو
کار جهان و خلق جهان جمله درهماست


گویا طلوع میکند از مغرب آفتاب
کاشوب در تمامی ذرات عالم است


گرخوانمش قیامت دنیا بعید نیست
این رستخیز عام که نامش محرم است


در بارگاه قدس که جای ملال نیست
سرهای قدسیان همه بر زانویغم است


جن و ملک بر آدمیان نوحه می کنند
گویا عزای اشرف اولاد آدماست


خورشید آسمان و زمین، نور مشرقین
پرورده ی کنار رسول خدا، حسین


* * *
 

کشتی شکست خورده ی طوفان کربلا
در خاک و خون طپیده میدان کربلا


گر چشمروزگار به رو زار می گریست
خون می گذشت از سر ایوان کربلا


نگرفت دست دهر گلابیبه غیر اشک
زآن گل که شد شکفته به بستان کربلا

از آب هم مضایقه کردندکوفیان
خوش داشتند حرمت مهمان کربلا


بودند دیو و دد همه سیراب ومی مکند
خاتم ز قحط آب سلیمان کربلا


زان تشنگان هنوز به عیوق می رسد
فریادالعطش ز بیابان کربلا


آه از دمی که لشگر اعدا نکرد شرم
کردند رو به خیمه یسلطان کربلا


آن دم فلک بر آتش غیرت سپند شد
کز خوف خصم در حرم افغان بلندشد



 

   

* * *
 

کاش آن زمان سرادق گردون نگون شدی
وین خرگه بلند ستون بیستونشدی


کاش آن زمان درآمدی از کوه تا به کوه
سیل سیه که روی زمین قیرگونشدی


کاش آن زمان ز آه جهان سوز اهل بیت
یک شعله ی برق خرمن گردون دونشدی


کاش آن زمان که این حرکت کرد آسمان
سیماب وار گوی زمین بی سکون شدی


کاشآن زمان که پیکر او شد درون خاک
جان جهانیان همه از تن برون شدی


کاش آن زمانکه کشتی آل نبی شکست
عالم تمام غرقه دریای خون شدی


آن انتقام گر نفتادی به روزحشر
با این عمل معامله ی دهر چون شدی


آل نبی چو دست تظلم برآورند
ارکان عرشرا به تلاطم درآورند


* * *
 

برخوان غم چو عالمیان را صلا زدند
اول صلا بهسلسله ی انبیا زد


نوبت به اولیا چو رسید آسمان طپید
زان ضربتی که بر سر شیرخدا زدند


آن در که جبرئیل امین بود خادمش
اهل ستم به پهلوی خیرالنسازدند


بس آتشی ز اخگر الماس ریزه ها
افروختند و در حسن مجتبی زدند


وانگهسرادقی که ملک مجرمش نبود
کندند از مدینه و در کربلا زدند


وز تیشه ی ستیزه درآن دشت کوفیان
بس نخل ها ز گلشن آل عبا زدند


پس ضربتی کزان جگر مصطفیدرید
بر حلق تشنه ی خلف مرتضی زدند


اهل حرم دریده گریبان، گشوده مو
فریاد بردر ِ حرم کبریا زدند


روح الامین نهاده به زانو سر حجاب

تاریک شد ز دیدن آن چشمآفتاب


* * *
 

چون خون ز حلق تشنه ی او بر زمین رسید
جوش از زمین به ذروه عرشبرین رسید


نزدیک شد که خانه ی ایمان شود خراب
از بس شکست ها که به ارکان دینرسید


نخل بلند او چو خسان بر زمین زدند
طوفان به آسمان ز غبار زمینرسید


باد آن غبار چون به مزار نبی رساند
گرد از مدینه بر فلک هفتمینرسید


یکباره جامه در خم گردون به نیل زد
چون این خبر به عیسی گردون نشینرسید


پر شد فلک ز غلغله چون نوبت خروش
از انبیا به حضرت روح الامینرسید


کرد این خیال وهم غلط کار کان غبار
تا دامن جلال جهان آفرینرسید


هست از ملال گرچه بری ذات ذوالجلال
او در دلست و هیچ دلی نیستبی ملال


* * *
 

ترسم جزای قاتل او چون رقم زنند
یک باره بر جریده ی رحمت قلمزنند


ترسم کزین گناه شفیعان روز حشر
دارند شرم کز گنه خلق دم زنند


دستعتاب حق به در آید ز آستین
چون اهل بیت دست در اهل ستم زنند


آه از دمی که باکفن خون چکان ز خاک
آل علی چو شعله ی آتش علم زنند


فریاد از آن زمان که جواناناهل بیت
گلگون کفن به عرصه ی محشر قدم زنند


جمعی که زد به هم صفشان شورکربلا
در حشر صف زنان صف محشر به هم زنند


از صاحب حرم چه توقع کنند باز
آنناکسان که تیغ به صید حرم زنند


پس بر سنان کنند سری را که جبرئیل
شوید غبارگیسویش از آب سلسبیل


* * *
 

روزی که شد به نیزه سر آن بزرگوار
خورشید سربرهنه برآمد ز کوهسار


موجی به جنبش آمد و برخاست کوه
ابری به بارش آمد وبگریست زار زار


گفتی تمام زلزله شد خاک مطمئن
گفتی فتاد از حرکت چرخبی‌قرار


عرش آن زمان به لرزه درآمد که چرخ پیر
افتاد در گمان که قیامت شدآشکار


آن خیمه‌ای که گیسوی حورش طناب بود
شد سرنگون ز باد مخالف حبابوار


جمعی که پاس محملشان داشت جبرئیل
گشتند بی‌عماری محمل شتر سوار


با آنکه سر زد آن عمل از امت نبی
روح‌الامین ز روح نبی گشت شرمسار


وانگه ز کوفه خیل عالم رو به شام کرد
نوعی که عقل گفت قیامت قیام کرد

                          *** 

بر حربگاهچون ره آن کاروان فتاد
شور و نشور واهمه را در گمان فتاد


هم بانگ نوحه غلغلهدر شش جهت فکند
هم گریه بر ملائک هفت آسمان فتاد


هرجا که بود آهویی از دشت پاکشید
هرجا که بود طایری از آشیان فتاد


شد وحشتی که شور قیامت به باد رفت
چونچشم اهل بیت بر آن کشتگان فتاد


هرچند بر تن شهدا چشم کار کرد
بر زخم های کاریتیغ و سنان فتاد


ناگاه چشم دختر زهرا در آن میان
بر پیکر شریف امام زمانفتاد


بی اختیار نعره ی هذا حسین زود
سر زد چنانکه آتش ازو در جهان فتاد


پسبا زبان پر گله آن بضعةالرسول
رو در مدینه کرد که یا ایهاالرسول


* * *
 

این کشته ی فتاده به هامون حسین توست
وین صید دست و پا زده در خون حسین توست


این نخل تر کز آتش جانسوز تشنگی
دود از زمین رسانده به گردون حسین توست


این ماهیفتاده به دریای خون که هست
زخم از ستاره بر تنش افزون حسین توست


این غرقهمحیط شهادت که روی دشت
از موج خون او شده گلگون حسین توست


این خشک لب فتادهدور از لب فرات
کز خون او زمین شده جیحون حسین توست


این شاه کم سپاه که باخیل اشگ و آه
خرگاه زین جهان زده بیرون حسین توست


این قالب طپان که چنینمانده بر زمین
شاه شهید ناشده مدفون حسین توست


چون روی در بقیع به زهرا خطابکرد
وحش زمین و مرغ هوا را کباب کرد


* * *
 

کای مونس شکسته دلان حال ماببین
ما را غریب و بیکس و بی آشنا ببین


اولاد خویش را که شفیعان محشرند
درورطه ی عقوبت اهل جفا ببین


در خلد بر حجاب دو کون آستین فشان
واندر جهان مصیبتما بر ملا ببین


نی ورا چو ابر خروشان به کربلا
طغیان سیل فتنه و موج بلاببین


تن های کشتگان همه در خاک و خون نگر
سرهای سروران همه بر نیزه هاببین


آن سر که بود بر سر دوش نبی مدام
یک نیزه اش ز دوش مخالف جدا ببین


آنتن که بود پرورشش در کنار تو
غلطان به خاک معرکه ی کربلا ببین


یا بضعةالرسول زابن زیاد داد
کو خاک اهل بیت رسالت به باد داد


* * *
 

خاموش محتشم که دلسنگ آب شد
بنیاد صبر و خانه ی طاقت خراب شد


خاموش محتشم که ازین حرفسوزناک
مرغ هوا و ماهی دریا کباب شد


خاموش محتشم که ازین شعر خونچکان
دردیده ی اشگ مستمعان خون ناب شد


خاموش محتشم که ازین نظم گریه خیز
روی زمین بهاشگ جگرگون کباب شد


خاموش محتشم که فلک بس که خون گریست
دریا هزار مرتبهگلگون حباب شد


خاموش محتشم که بسوز تو آفتاب
از آه سرد ماتمیان ماهتابشد


خاموش محتشم که ز ذکر غم حسین
جبریل را ز روی پیامبر حجاب شد


تا چرخسفله بود خطایی چنین نکرد
بر هیچ آفریده جفایی چنین نکرد


* * *
 

ای چرخغافلی که چه بیداد کرده ای
وز کین چه ها درین ستم آباد کرده ای


بر طعنت این بساست که با عترت رسول
بیداد کرده خصم و تو امداد کرده ای


ای زاده زیاد نکرده استهیچ گه
نمرود این عمل که تو شداد کرده ای


کام یزید داده ای از کشتنحسین
بنگر که را به قتل که دلشاد کرده ای


بهر خسی که بار درخت شقاوتست
درباغ دین چه با گل و شمشاد کرده ای


با دشمنان دین نتوان کرد آن چه تو
با مصطفیو حیدر و اولاد کرده ای


حلقی که سوده لعل لب خود نبی بر آن
آزرده اش به خنجربیداد کرده ای


ترسم تو را دمی که به محشر برآورند
از آتش تو دود به محشردرآورند

محتشم کاشانی

نویسنده : شاهد : ۱٢:٤٠ ‎ق.ظ ; یکشنبه ۱٠ بهمن ۱۳۸٩
Comments نظرات () لینک دائم

فتح خون-روایت سید شهیدان اهل قلم ، سید مرتضی آوینی از قافله عشق

حسین دیگر هیچ نداشت که فدا کند، جز جان که میان او و ادای امانت ازلی فاصله بود... و اینجا سدره المنتهی است. نه... که او سدره المنتهی را آنگاه پشت سرنهاده بود که از مکه پای در طریق کربلا نهاد... و جبرائیل تنها تا سدره المنتهی همسفر معراج انسان است . او آنگاه که اراده کرد تا از مکه خارج شود گفته بود: من کان فینا باذلاً مهجته و موطناً علی لقاءالله نفسه فلیرحل معنا، فاننی راحل مصبحا ان شاءالله تعالی. سدره المنتهی مرزدار قلمرو فرشتگان عقل است. عقل بی اختیار. اما قلمرو آل کسا، ساحت امانتداری و اختیار است و جبرائیل را آنجا بار نمی  دهند که هیچ ، بال می سوزانند . آنجا ساحت انی اعلم ما لاتعلمون است ، آنجا ساحت علم لدنی است ، رازداری خزاین غیب آسمان ها و زمین؛ آنجا سبحات فنای فی الله است و بقای بالله ، و مرد این میدان کسی است که با اختیار ،از اختیار خویش درگذرد و طفل اراده اش را در آستان ارادت قربان کند ... و چون اینچنین کرد، در می یابد که غیر او را در عالم اختیار و اراده ای نیست و هر چه هست اوست. اما چه دشوار می نماید طی این عرصات! آنان که به مقصد رسیده اند می گویند میان ما و شما تنها همین «خون» فاصله است ؛ تا سدره المنتهی را با پای عقل آمده ای، اما از این پس جاذبه جنون ، تو را خواهد برد... طیّّّّّّ این مرحله دیگر با پای اراده میسور نیست ؛ بال می خواهد و بال را به عباس می دهند که دستانش را در راه خدا قربان کرد. این حسین است که عرصات غایی خلافت تکوینی انسان را تا آنجا پیموده است که دیگر جز جان میان او و مقصود فاصله نیست. آنان که با چشم ظاهر می نگرند او را دیده اند که بر بالین علی اکبر علی الدنیا بعدک العفا گفته است و بر بالین قاسم عزَّ والله علی عمک ان تدعوه فلا یجیبک او یجیبک ثم لا ینفعک و اکنون بر بالین ابی الفضل عباس می گوید: الان انکسر ظهری و قلت حیلتی ،اما حجاب های نور را نمی بینند که چه سان از هم دریده و رشته های پیوند روح را به ماسوی الله چه سان ازهم گسسته ! نه ماسوی الله ، که اینجا کلام نیز فرشته سان فرو می ماند.مردانگی و وفای انسان نیز به تمامی ظهور یافت و آن قامت مردانه عباس بن علی با دستان بریده بر شریعه فرات، آیتی است که روح از این منزلگاه نیز گذشته است و عجیب آن است که آن باطن چگونه در این ظاهر جلوه می کند. بعدها امّ البنین دررثای عباس سرود:

یامن رای العباس کر علی جماهیر النقد

و وراه من ابناء حیدر کل لیث ذی لبد

انبئت ان ابنی اصیب برأسه مقطوع ید

و یلی علی شبلی امال برأسه ضرب العمد

لوکان سیفک فی یدیک لما دنی منک احد

دستان عباس بن علی قطع شده بود که آن ملعون توانست گرز بر سر او بکوبد. اما تا دستان ظاهر بریده نشود، بال های بهشتی نخواهد رست. اگر آسمان دنیا بهشت است ، آسمان بهشت کجاست که عباس بن علی پرنده آن آسمان باشد؟ فرشتگان عقل به تماشاگه راز آمده اند و مبهوت از تجلیات علم لدنّی انسان، به سجده در افتاده اند تا آسمان ها و زمین، کران تا کران ، به تسخیر انسان کامل درآید و رشته اختیار دهر به او سپرده شود؛ اما انسان تا کامل نشود، در نخواهد یافت که دهر، بر همین شیوه که می چرخد، احسن است. چشم عقل خطابین است که می پرسد: اتجعل فیها من یفسد فیها و یسفک الدماء... اما چشم دل خطاپوش است. نه آنکه خطایی باشد و او نبیند... نه ! می بیند که خطایی نیست و هرچه هست وجهی است که بی حجاب ، حق را می نماید. هیچ  پرسیده ای که عالم شهادت بر چه شهادت می دهد که نامی اینچنین بر او نهاده اند؟   

نویسنده : شاهد : ۸:٠٢ ‎ب.ظ ; سه‌شنبه ٥ بهمن ۱۳۸٩
Comments نظرات () لینک دائم

نکند... (به مناسبت ورود شهدای گمنام به میهن عزیزمان)

نویسنده : شاهد : ۱٢:٥٠ ‎ب.ظ ; سه‌شنبه ٥ بهمن ۱۳۸٩
Comments نظرات () لینک دائم

باید ماند یا رفت !؟

نویسنده : شاهد : ۱۱:٥٤ ‎ب.ظ ; دوشنبه ٤ بهمن ۱۳۸٩
Comments نظرات () لینک دائم

عکس هایی از هیئت دانشجویی دانشگاه بوعلی سال 88

تیم ملی حلیم زنی دانشگاه بوعلی!

تیم حمایت از فمنیسم!

پیرغلام هیئت و پیر مهندسی ...

پیرغلام هیئت و پیر مهندسی...

نویسنده : شاهد : ۱۱:۱٦ ‎ب.ظ ; دوشنبه ٤ بهمن ۱۳۸٩
Comments نظرات () لینک دائم

به مناسبت اربعین اباعبدالله الحسین (ع)

نویسنده : شاهد : ۱٠:٠٠ ‎ب.ظ ; دوشنبه ٤ بهمن ۱۳۸٩
Comments نظرات () لینک دائم

شکایت 19 نفر از رئیس ارزیابی هنرهای نمایشی به خاطر تئاتر "هدا گابلر "

19شهروند تهرانی از مسعود عابدین نژاد رئیس ارزیابی هنرهای نمایشی وزارت ارشاد به دلیل ارائه مجوز نمایش هدا گابلر به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه 28 تهران شکایت کردند.

به گزارش فارس، پس از نمایش "هدا گابلر " 19 نفر از شهروندان تهرانی از رئیس ارزیابی هنرهای نمایشی وزارت ارشاد به دادگاه شکایت کردند.

تنها3 ماه پس از اجرای تئاتر هنجار شکن "اتللو " نمایشی مشابه بانام "هدا گابلر " در تئاتر شهر روی صحنه رفت که اعتراض عمومی نسبت به ادامه این روند را به شدت برانگیخت.

با آن که شدت هنجارشکنی در این نمایش‌ها منجر به بازداشت عوامل اجرایی(کارگردان و بازیگران) آنها شد. اما تمام مسئولان مربوط به این مسئله در وزارت ارشاد به دفاع تمام عیار از عملکرد خود و مجریان این نمایش‌ها پرداختند.

پس از این کشمکش، مجلس نیز به واسطه برخی از نمایندگان اعلام کرد که دایره اختیاراتش محدود است و کاری بیش از این نمی‌تواند انجام دهد و در ادامه به مردم متدین پیشنهاد دادند تا از عوامل ارائه مجوز به اجرای چنین نمایش‌هایی به دادگاه شکایت کنند.

گروهی از مردم با توجه به وظیفه شرعی و انقلابی خود برای پایان دادن به این روند لجام گسیخته وارد صحنه عمل شده و در راستای عمل به بند "م " وصیتنامه حضرت امام خمینی از ریاست ارزیابی هنرهای نمایشی به قوه قضائیه شکایت کردند.

در این راستا روز چهارشنبه 29 دی، 19نفر شکایت خود از آقای "مسعود عابدین نژاد " را به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 28(کارکنان دولت) با شماره پرونده8909982132400193 ارجاع دادند.

متن این شکوائیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

دادستان محترم تهران

سلام علیکم:

"هدا گابلر " نام نمایشی است که به نویسندگی و کارگردانی "وحید رهبانی " به محلی برای ترویج اباحه‌گری، ابتذال و عادی‌سازی چند شوهری، اختلاط زن و مرد و استفاده از نمادهای یک فرقه انحرافی موسوم به "بردگی جنسی و فراماسونری " و دیگر اقدامات ضدارزشی تبدیل شده است.

بر اساس گزارش سرویس هنری فارس، نمایش مذکور که مبتنی بر فلسفه نیست‌انگاری غربی است و هیچ نسبتی با آموزه‌های ملی و مذهبی ما ندارد، پیش از این در بیست‌وهفتمین جشواره بین‌المللی تئاتر فجر و نیز برای اهالی رسانه به صورت اختصاصی به نمایش گذاشته شده بود. در یکی از بخش‌های این تئاتر شخصیت زن نمایش توسط زنجیری از سوی معشوقه خود کشیده می‌شود که این تصویر نماد فرقه انحرافی بردگی جنسی است.
عمده موضوع این نمایش حول شخصیت یک زن خودخواه و هوسران و مطلقه استوار شده که هم اکنون با اینکه شوهر دارد با یک قاضی بی‌قید نیز دوست بوده و با وی رابطه دارد.
در ادامه این نمایش که مبتنی بر نگره توهم‌افکن و سیاه‌آلود نویسنده نروژی آن یعنی "هنریک ایبسن " است، زن هوسران همواره به دنبال اجیرکردن عشق مردان برای خود بوده و به راحتی با دوستش - شخصیت قاضی- رابطه نامشروع دارد، اگرچه این رفتار در منظومه تفکرات غرب طبیعی به نظر می‌رسد.

عادی‌سازی شرب خمر و حالات مستی پس از آن و نیز برقراری رابطه نامشروع به صورت علنی و آشکار از دیگر نکاتی است که در این نمایش مبتذل دیده می‌شود و گفته قاضی این نمایش مبنی بر اینکه "من دوست دارم همیشه نفر سوم باشم " موید اباحه‌گری جنسی در این به اصطلاح نمایشنامه است.

به گزارش کیهان مورخ 26 دی ماه 89 روزنامه "دیلی تلگراف " در مورد این نمایشنامه نوشت: "چه داستان وحشتناکی! چه نمایشنامه کریهی! " همچنین می‌افزاید: منتقد دیگر انگلیسی نیز در تفسیر آن می نویسد: "هدا گابلر، نمایشی پیش‌‌پا افتاده و معمولی با فضایی بد و اخلاقیات کثیف و آلوده است. روح هدا یک روح ظالم با تأثیری ناپاک روی انسانیت است " و عجیب‌تر آنجاست که کارگردان این نمایش چنین شخصیت ناپاکی را که به قول "آلفرد سیندینگ لارتین: "یک هیولای مونث است " با زنان و دختران پاکدامن ایرانی مقایسه می‌کند! او هدا (شخصیت زن اصلی داستان) و شیوه زندگی ناپاک و ازدواج او را بسیار نزدیک به بانوان ایرانی می‌داند و به نظر می‌رسد این توهین و گستاخی علیه هموطنانش را از "هنریک ایبسن " آموخته باشد؛ کسی که آنچنان بی‌مهابا به سنت‌ها و ارزش‌ها و اصول اخلاقی حمله می‌کرد که هیچکس حاضر به حمایت از او در برابر واکنش‌های انتقادی مردم نبود.

لذا به این دلیل که این نمایشنامه "هداگابلر " طی دو مرحله از سد شورای بازبینی متن و شورای بازبینی نمایش گذشته و سپس مجوز اجرا گرفته بود.
به این مفهوم است که مسئولین ارزیابی مرکز هنرهای نمایشی هم متن و هم شیوه اجرا را تایید کرده بودند. ضمن اینکه ایشان در مصاحبه با روزنامه جوان که در مورخ چهارشنبه 22 دی 89 به چاپ رسیده اذعان داشته است: "متن این نمایش در راستای اهداف فرهنگی کشور است ".

ما براساس وظیفه شرعی و با استناد به مواد 638و 639 از قانون مجازات اسلامی از مسئول ارائه مجوز به اجرای این نمایش به نام حقیقی " مسعود عابدین نژاد " و شخصیت حقوقی "ریاست ارزیابی مرکز هنرهای نمایشی " به آدرس: تهران، خیابان انقلاب، پارک دانشجو، خیابان استاد شهریار، جنب تالار وحدت، مرکز هنرهای نمایشی به شماره تلفن: 9 - 66754056 به دلیل ارائه مجوز منجر به ارتکاب علنی و تظاهر به فعل حرام در انظار و اماکن عمومی و همچنین ارائه مجوز برای نمایش زنان بدون حجاب شرعی در انظار عمومی شکایت و تقاضای رسیدگی به اتهام ایشان را دارم.
بر این اساس یک نسخه از کپی گزارش مربوط به این نمایشنامه در خبرگزاری فارس و روزنامه کیهان به پیوست ارائه می‌شود. والسلام

نویسنده : شاهد : ۱:۳٢ ‎ب.ظ ; دوشنبه ٤ بهمن ۱۳۸٩
Comments نظرات () لینک دائم